Należności a dochody budżetowe w JSFP

- ewidencja z uwzględnieniem najnowszych zmian klasyfikacji budżetowej z 24.07.2024 r.  oraz ustawy o dochodach JST

Termin: 18.09.2023 r. / Miejsce: online

Czas szkolenia: 09:00 - 15:00

CEL SZKOLENIA

Należności to niezwykle ważny aspekt funkcjonowania jednostek budżetowych. Prawidłowe ustalenie, ewidencja, dochodzenie i stosowanie ulg to kluczowe czynności związane z rachunkowością budżetową. 

Szkolenie przybliży uczestnikom podstawowe zasady związane z funkcjonowaniem należności w obszarze ewidencji, klasyfikacji, sprawozdawczości po zmianach prawnych, ze szczególnym podkreśleniem aspektów praktycznych.

GRUPA DOCELOWA

Szkolenie adresowane jest do skarbników, głównych księgowych i księgowych w państwowych i samorządowych jednostek budżetowych, gmin, powiatów, województw.

PROGRAM

1. Ewidencja należności i dochodów budżetowych – zasady i terminy, w tym m.in.:
      a) należności krótkoterminowe i długoterminowe (konta 221 i 226),
      b) przypisy, odpisy, dochody nieprzypisane,
      c) należności sporne i wątpliwe,
      d) nadpłaty,
      e) zaległości,
      f) przedawnienia.

2. Naliczanie, ewidencja i dochodzenie odsetek od należności – terminy, zasady.

3. Odsetki a kary – ustalanie i ewidencja.

4. Odpisy aktualizujące należności – ustalanie prawdopodobieństwa otrzymania należności wątpliwej –
    zasady, ewidencja.

5. Zasady udzielenia ulg w spłacie należności budżetowych – zasady i ewidencja:
      a) umorzenie należności,
      b) odroczenie terminu płatności,
      c) rozłożenie zaległości na raty.

6. Najczęstsze problemy klasyfikacji budżetowej dochodów:
    
a) odsetki 090, 091, 092,
     b) różne opłaty i zwroty, odszkodowania 063, 064, 094, 095,
     c) związanych z majątkiem 077, 078, 087,
     d) wpływy z różnych opłat 069, a 097,
     e) kary 057 i 058,
     f) zwroty dotacji, płatności.

7. Należności i dochody budżetowe prezentacja w sprawozdawczości budżetowej i z zakresu
      operacji finansowych.


8. Należności i dochody budżetowe prezentacja w sprawozdawczości finansowej.

9. Pytania i odpowiedzi.


WARUNKI UCZESTNICTWA

Koszt

  • jednej osoby - 490 zł netto + 23% VAT

  • dwóch osób  -  450 zł/os. netto + 23% VAT

Do podanej wyżej ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane co najmniej w 70% ze środków publicznych.

Cena obejmuje:

- koszt uczestnictwa online (MS Teams),
- materiałów szkoleniowych oraz certyfikatu poświadczającego udział w szkolenia w wersji elektronicznej
  (PDF).

Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić

Kontakt

Zgłoszenie uczestnictwa przyjmuje i szczegółowych informacji udziela:

Robert Witkiewicz
tel. 22/ 464 97 18     
e-mail: robert.witkiewicz@irip.pl


Dane do przelewu

Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane na potwierdzeniu konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników. Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska i stanowiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury.
Dwa dni przed szkoleniem uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe oraz link z dostępem do platformy szkoleniowej.

Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % ceny.


  Zgłoszenie uczestnictwa (karta zgłoszeniowa)

Oświadczenie VAT (do pobrania)